Pozycjonowanie ofert Ceneo
Data publikacji 17 marca 2022Fakt, że Ceneo ma ogromny wpływ na polski e-commerce, nie budzi wątpliwości. Z informacji, jakie podaje pomarańczowa porównywarka, wynika, że co ósma transakcja w sieci, odbywa się za jej pośrednictwem. To wielki potencjał, który warto wykorzystać.
Karta Ceneo – kolejność wyświetlania
Ceneo prezentuje asortyment sprzedających na poszczególnych kartach produktu. Każda karta wygląda podobnie. Serwis prezentuje zdjęcie produktu, najniższą cenę. Klient może również przeczytać specyfikację towaru i opinie innych kupujących.
Ceneo pozycjonuje oferty według ceny. W takim przypadku oczywiście portal wyświetla je od najniższej kwoty. W ten sposób asortyment, który jest korzystny, jest również wyróżniony i może zainteresować kupujących.
Porównywarka cenowa, jak sama nazwa wskazuje, służy użytkownikowi do porównania cen tego samego produktu, wśród różnych oferentów. Jeżeli zastanawiasz się, jak skutecznie pozycjonować swoją ofertę na Ceneo, koniecznie zastanów się nad polityką elastycznej, dostosowanej do działań konkurencji ceny.
Reasumując, aby odnieść sukces na poszczególnych kartach produktu na Ceneo, warto dbać o stawki, jakie ustalasz dla poszczególnych produktów. Jak tego dokonać? Możesz manualnie monitorować swoje oferty i ręcznie zmieniać i dostosowywać ich ceny. Niestety takie postępowanie jest mało opłacalne. Narażasz się na brak dokładności działania, stratę czasu i pieniędzy. Drugim rozwiązaniem jest zautomatyzowanie procesu dzięki profesjonalnemu narzędziu.
Aplikacja LivePrice pozwoli Ci skutecznie i samoczynnie monitorować ceny na Ceneo innych sprzedających. Dzięki automatyce cenowej umożliwi Ci pozycjonowanie oferty na Ceneo. Holistyczne podejście do Twojego biznesu pozytywnie wpłynie na Twoją sprzedaż.
System zaczytuje poszczególne karty powiązane z Twoim asortymentem. Dzięki temu masz pełny podgląd na to, jak Twoja oferta plasuje się na tle konkurencji. Aplikacja uposażona jest w analizę cen (nawet z 30 dni), posiada wgląd w zbieżną z Twoją ofertę konkurencji, może również dostarczać Ci dedykowane raporty. Dzięki rzetelnej wiedzy i poglądowi na branżę możesz realnie ocenić, które produkty warto wystawiać na Ceneo i pomogą Ci podnieść sprzedaż w Twoim e-sklepie.
Co więcej, atutem aplikacji jest możliwość prowadzenia automatyki cenowej. Sam decydujesz, do jakiej kwoty system może balansować cenami. Na każdym produkcie musisz ustawić:
- Ceną minimalną – najniższą kwotę, za jaką możesz sprzedać dany towar.
- Krok cenowy – różnicę cenową, jaką chcesz zachować pomiędzy swoją ofertą a konkurencją.
- Tryb cenomatic – w standardowej opcji systemu masz do wyboru 3 tryby:
Standardowy – dzięki niemu będziesz walczył o 1 lokatę na karcie Ceneo.
Wyrównaj do najtańszego – będziesz miał ustawioną tę samą cenę, co konkurent na 1 miejscu.
Wyrównaj do wybranego sprzedawcy – możesz przejąć politykę cenową wybranego oferenta.
Oczywiście wszystkie parametry są ustawiane i dobierane dla każdego produktu osobno. Dzięki temu możesz prowadzić mądrą politykę cenową. Dbać o produkty z wysoką marżą, korzystać na brakach magazynowych konkurencji, czy przeprowadzać akcje promocyjne oparte o rzetelną wiedzę na temat rynku.
Karta Ceneo – nie zawsze najniższa cena
Karta pomarańczowej porównywarki nie zawsze wyświetla produkty od najniższej ceny. Dzieje się tak tylko w przypadku, gdy Twoja konkurencja nie pozycjonuje ofert na Ceneo. Natomiast serwis wprowadził możliwość licytacji pozycji.
Powyższy screen obrazuje taką sytuację. Najniższa cena wybranego zestawu Lego to 123,99, natomiast Ceneo wyświetla nam na pierwszych trzech lokatach droższe oferty. Te pierwsze trzy lokaty są nazwane TOP 3 Ceneo. Poszczególni sprzedawcy mogą zalicytować dla swojego produktu jedną z tych lokat. Jak podaje serwis, najlepsze oferty wybrane przez Ceneo generują nawet 70% wszystkich wejść na e-sklep.
Reasumując, aby umieścić swój produkt w TOP 3, należy rozpocząć bidowanie oferty. Polega to na tym, że podajesz kwotę, jaką maksymalnie możesz zapłacić za klik. Schody pojawiają się wtedy, gdy musisz tę wartość ustalić – nie wiesz, ile dają pozostali konkurenci.
W tym przypadku również warto skorzystać z profesjonalnego narzędzia: monitoring cen na Ceneo oraz pozycjonowania ofert Ceneo. LivePrice może ustalić optymalną stawkę za klik na wybranej przez Ciebie pozycji. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o systemie, zapoznaj się z artykułem o TOP 3 na Ceneo. LivePrice umożliwia Ci również darmowe wypróbowanie modułu do pozycjonowania ofert Ceneo w TOP3.
Jakie korzyści może przynieść pozycjonowanie ofert na Ceneo?
Jeżeli prowadzisz aktywną sprzedaż na Ceneo, nie możesz wybierać pomiędzy tym, co jest ważniejsze – czy utrzymywanie atrakcyjnej, zgodnej z działaniami konkurencji ceny, czy działania w TOP 3.
Pozycjonowanie ofert na Ceneo to kompleksowe zadanie, które łączy ze sobą zarówno automatykę cenową, jak i samoczynną optymalizację licytacji pozycji na Ceneo. Jeżeli chcesz odnieść sukces w swojej branży, trzymać rękę na pulsie i prowadzić mądrą politykę cenową, koniecznie wypróbuj system LivePrice.
Aplikacja pomoże Ci ustalać ceny, monitorować działania bezpośredniej konkurencji i panować nad budżetem w licytacji pozycji na Ceneo. System w bezpieczny i profesjonalny sposób pomoże Ci pozycjonować oferty na Ceneo – zgodnie z Twoimi założeniami. Wypróbuj LivePrice nawet 14 dni za darmo.
Artykuł sponsorowany